Over Lingerie Mussenburg

Publireportage Lingerie MUSSENBURG

Lingeriewinkel Mussenburg helpt ook vrouwen na borstoperaties. ‘Badgoed wordt heel het jaar door gekocht’. Lingerie kopen, dat is kopen in vertrouwen. Dat is intimiteit in een vertrouwde omgeving. Bij Gerd van Weert, in lingeriewinkel Mussenburg te Kontich, komen zowel vrouwen, mannen als jongeren. Jong en oud, grote en kleine maten… Ze voelen zich allemaal aangesproken door het grote aanbod en de persoonlijke begeleiding. ‘Er is meer. Wij werken met een erkende bandagist, zodat vrouwen die een prothese nodig hebben na een borstoperatie, hier discreet hun lingerie of badpak kunnen komen passen en kopen. Wij hebben alles in huis om die mensen te helpen. Ook dat is een belangrijk onderdeel geworden van een moderne lingeriewinkel’, vertelt zaakvoerster Van Weert.

Bestaat er een superseizoen voor een lingeriezaak?

‘Vroeger misschien wel, nu niet meer. Tegenwoordig wordt er heel het jaar door badgoed gekocht. Mensen wachten niet tot de lente of de zomer. Men gaat ook heel het jaar door op reis naar warme streken. Dus een badpak of een bikini worden in alle seizoenen gezocht. En lingerie is ook niet langer seizoensgebonden. Wij draaien het jaar door.’

Komen vrouwen specifiek vragen naar ‘hun’ lingeriemerk?

‘Ja hoor. Dat is echt wel een trend van de jongste jaren. De vrouwen komen vragen naar de nieuwste trends van het lingeriemerk dat zij dragen. De marketing van de grote bekende merken werkt blijkbaar heel goed. De consument zoekt naar zijn vertrouwde namen.’

Kiest een vrouw voor de schoonheid of voor het comfort?

‘In onze zaak staat het comfort van de vrouw centraal. De perfecte pasvorm, dat is wat in eerste instantie telt. Pas dan komt het esthetische, al is dat natuurlijk ook niet te verwaarlozen. Onze zaak werd genomineerd voor onze styling. Klanten hebben vertrouwen in onze manier van werken. Persoonlijk advies door ervaren stylisten, dat wordt duidelijk geapprecieerd.’

En nemen de dames dan gauw een slip mee voor hun man thuis?

‘Neen hoor. De mannen stappen steeds meer zélf de winkel binnen. Ze kopen ook meer en meer lingeriesetjes als geschenk voor hun vrouw. De gegevens (maten) van hun vrouw zitten in onze computer, dat maakt het gemakkelijker.’